16
Re: I take you to the wild roses and back again op zo 5 feb - 11:51
Aaliyah

VIPEven gleed haar blik naar de sneeuw en toen weer omhoog naar de merrie. De zwarte merrie deed iets met haar en zij deed iets met de zwarte merrie. Dat had Aaliyah vaker gehad. Het was grappig te noemen of enorm leerzaam. Ze keek naar de klitterige staart van Streya. In de puntjes van haar eigen staart hingen ijsklontjes. Haar ‘baard’haren waren bevroren en in haar manen hingen ook enkele ijsblokjes. Het vroor sterk, het ijs was dik en je kon steeds moeilijker water vinden en zout water was niet echt lekker te noemen. Aaliyah keek naar Streya en vond het op zich een soort ‘eer’ om haar naam te weten. Sommige paarden kwamen er niet met een naam vanaf. Die zaten nog tijden in onwetendheid over de naam van de mede merrie. Streya maakte zich los van haar positie en liep een rondje om haar heen. Aaliyah zette enkele passen naar voren waarna ze stil stond. Haar benen gingen ieder omstebeurt van haar plek. Aaliyah had nog best wel lange benen. Dat was vooral omdat ze nog niet uitgegroeid was. Ze groeide nu meer. Ze maakte een soort groeispurt. Haar lengte overtrof die van Eyes nu meer dan tien centimeter. Net als zijzelf mepte Streya vaak met haar staart. Toen Aaliyah was uitgesproken krulden de mondhoeken van de merrie kwaadaardig op. ’Al is mijn moeder dood en ken ik mijn vader, Azacar amper. Al denk ik dat mijn moeder me tegenhoudt in sommige acties.’ Dat laatste gromde ze zachtjes. Toen vlogen haar oren even naar voren bij de vraag. Verrast was ze. ’De grootste gedeelte van mijn familie die ik ken zit daar. Ik ben de tante van al Deina’s veulens. Ik ben de zus van Deina en… Nouja. Als je Azacar kent weet je ook wel dat ik een grote familie heb.’ Legde ze uit. ’Al zijn de meeste familie leden inderdaad wannabe. Sommigen heel erg.’ Het laatste kwam er mopperend uit. Denkend dat ze leuk zijn als ze mierzoet praten, denken dat ze de besten zijn en hoog staan. Aaliyah verafschuwde ze. 'Maar waarschijnlijk ook omdat ik, toen ik een maand was en zonder ouders zat een kudde nodig had. Dus ik kwam bij de Horcrux. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik daar nog in zit trouwens.' Peinsde ze.