16
Re: Hond is ziek. op vr 4 nov - 19:26
Rain
AdministratorRoach schreef:Rain schreef:Google eens op hotspot.
Een Hotspot is een plekje op de huid die lichtelijk ontstoken is(Door een verminderde weerstand). Door die ontsteking jeukt de huid, gevolg: De hond gaat krabben/en of bijten op de plek. De vacht valt op die plek uit, en er blijft alleen een vuurrode plek achter.
is dit soms op de neus van een hond ?
Ja, dat kan. Maar dan kan de hond er niet aan krabben en dan zien de symptomen er anders uit.
@Raistlin, je weet niet eens wat ik wil gaan zeggen. Mijn grootste interesse zijn honden! Ik lees al 3.5 jaar lang bijna dagelijks artikelen en boeken over honden. Je denkt toch niet dat ik iets gevaarlijks ga voorleggen!
Bovendien valt de kennis van dierenarts vaak enorm tegen. Vaak vanwege het commerciële vlak. Dierenartsen die bijvoorbeeld hun brok aanraden, dierenarts die zelfs voor broodfokkers werken!? Soms zijn het dingen waar dierenartsen niet meteen aan denken, hotspots bijvoorbeeld. Echter loop ik al 2 jaar mee op een hondenforum(Hondenpage) en daar kom je bijna iedere week die klachten tegen(Van de huid dan), en bijna elke keer blijkt het een hotspot te zijn.
Gezondheid komt van binnen uit, kijk eens kritisch naar wat je in je hond stopt. Waarschijnlijk Pedigree of Royal Canin, om eerlijk te zijn is dat echt ronduit slecht(Hier kan ik meer uitleg over geven). Om je hond gezonder te laten worden zal hij ook gezonder voedsel moeten hebben. Een hond is een Carnivoor, maar in tijden van schaarste zal een hond eigenlijk alles eten(Dat de wolf/hond de maag van zijn prooidier met inhoud opeet is een fabeltje, ze schudden deze namelijk leeg)
Een hond pakt dus alles aan wat hij krijgt(Zo niet is er iets mis met de hond, fysiek of mentaal), maar oorspronkelijk is het een carnivoor. In brok zit maar 4% vlees, terwijl een hond eigenlijk 100% vlees zou moeten eten. Ik zou zeggen, geef je hond 3 keer in de week KVV(Kant en Klaar Vers Vlees). Smuldier kan je in het vriesvak van je supermarkt vinden, maar dat is geen super KVV. Je kan beter bij je dierenspeciaalzaak kijken, of op internet kan je ook afhaal plaatsen vinden. Naast de KVV kan je Biotine en andere B vitamines geven(Huid, haar en nagels van de Etos/Kruidvat is een goed idee. Geef wel minder dan voor volwassen is aanbevolen, dus de kiderportie. Als die er niet is doe je die van de volwassenen maar dan de helft minder)
Daarnaast kan je in je dierenspeciaalzaak schapenvet met knoflook vinden. Knoflook houdt teken en vlooien op afstand. Als je écht iets voor de huid en vacht wilt kan je schapenvet met zeewier pakken.
Kan het zijn dat er Tea Tree olie in die shampoo zat?