Met krachtige drafpassen betradt de voskleurige merrie het harde strandzand wat door het water verhard was maar ook zompig waardoor haar hoeven afentoe vast zogen waarna ze met een smakkend geluid los kwamen. Haar hoofd werd krachtig gekruld, haar neus tegen haar borst aangedrukt. Curlin kwam om te trainen, om haar spieren en conditie weer op te bouwen. Om haar rang als leidster van de Quiet Sparkle ter eren te houden door eruit te zien als een leidster niet als een zwakkeling die niet voor haar kudde op kon komen als het nodig was, als ze bescherming nodig hadden in het geval dat! Luid brieste ze een keer, haar benen werden krachtig neergezet om er daarna met een krachtige beweging in de twee takt van haar draf er weer uitgetrokken te worden. Haar hoofd werd na enkele passen wild geschud terwijl haar staart enkele vliegen verjoeg, ze verjaagde met haar staart en afentoe neersloeg als een kickboxer met haar staart als wapen. Vriendelijk greens ze bij die gedachte dat haar staart als een kickboxer de vliegen ter man ging. Na enkele passen werd een geur ruikbaar, een duidelijke geur die zich in enkele meters afstand van haar vandaan bevond. Haar hoofd werd geheven terwijl haar bruine ogen de omgeving afzochten naar het paard of de pony. Na enkele tellen kwam er een zwart bonte pony in haar vizier. Curlin keek enkele secondes verbaasd, het diertje zag er niet bepaald gelukkig uit maar ook lag ze volgends Cur te slapen, tijd om op te staan dus. Na enkele passen vertraagde ze tot een stap om de laatste meters te stappen en naast haar uit tekomen waarna ze zich voor haar parkeerde om haar hals te laten zakken, met haar neus de hals van de kleine shetland pony aan te raken met een warme bries van haar neus. ’Hee, Gaat het een beetje met je meisje ? Kan ik je misschien ergens mee helpen ?’ Cur merkte al snel op dat de merrie behoorlijk bezweet was, waarschijnlijk door een flink stuk galopperen, zo kon ze nog is ziek worden ook! Cur besloot aan de kant te gaan liggen waar de meeste wind vandaan kwam waardoor Cur die dus opving met haar lijf. Zachtjes liet ze zich zakken zonder het diertje te laten schrikken. ’Geen zorgen ik doe je niks, ik ga hier alleen maar liggen zodat je niet ziek word door de wind terwijl je bezweet bent. Mijn naam is Curlin, leidster van de goede kudde Quiet Sparkle dus geen slecht paard ben ik!’ Vriendelijk knikte ze een keer terwijl ze haar hoofd sierlijk maar vriendelijk geheven hield.