Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 2 van 2]

Confetti

De regen was bijna gestopt, het striemde niet meer op je huid en de onweer dreef alweer over. Nog altijd was het donker maar dat kwam waarschijnlijk ook doordat het laat werd. Confetti stopte voor een halve seconde en beet de jeuk op haar achterbeen weg. Toen ze klaar was merkte ze op dat haar vacht veel donkerder was geworden. Dat stond haar wel. Even grijnsde ze waarna ze weer snel begon te lopen. "In mijn ogen, en hopelijk ook in die van jou, is slecht de beste keuze. Maar niet slecht op de manieren die er nu in Dream Horses te vinden zijn, maar op een nieuwe manier, die wij gaan ontwikkelen." zei Pearl tegen haar. Confetti knikte. ’Wij zijn niet die doorsnee slechtzakjes maar “slechte” paarden met hersenen.’ Ze briesde even zacht en keek Parel even aan. Weer wendde ze haar blik af en keek emotieloos voor zich uit. Langzaam drukte ze haar oren nog iets verder haar nek in. Zo kon je haar oren nog goed genoeg zien maar zag ze er niet meer uit als goedzakje."Die merrie heet Ividanara. Ze heeft Dream Horses ook voor een tijd verlaten, en is nu terug. Ik weet niet zeker of zij ook in is voor mijn ideeën. Maar in elk geval heeft ze me wel laten inzien dat dit beter is, iets waar ze inderdaad een belangrijk punt mee getroffen had." zei ze medogenloos, liep een bocht door en stapte weer verder op een rechtlopend pad. Confetti knikte en keek naar het pad. Waar zouden ze verder naartoe gaan en wat zouden ze gaan doen? Even bromde ze voordat ze wachtte op iets wat Pearl misschien zou zeggen.

Pearl

VIP
Er kwam wat beweging in het pad die hun weg leidde, het werd in een lichtelijke kronkel veranderd waardoor er vaker bochten genomen moesten worden. Ze waren nog maar net begonnen met het lopen en van eigen ervaring kon ze bevorderen dat dit een heel eind zou worden. Vooral voor Confetti, aangezien zij toch aan de jongere leeftijd was en het nou eenmaal werd voorbestemd dat je op jongere leeftijd minder krachten had. Net zoals het in de laatste jaren ook weer zou afnemen. Niet dat het iets was om nu al over na te denken, wat op dit moment was ze er in volle glorie. In de kortste keren zou ze niet eens op de helft van haar leven zijn, als het allemaal op de normale manier zou verlopen en er niets anders gebeurde voordat het zover was. Nu begreep ze pas waarom haar ouders altijd waardig waren geweest. Ze wist nog wel dat ze hierheen was gekomen omdat ze had gehoord van de Black Rose, iets waar ze in wilde en waarvoor ze naar hot en her had afgereist om überhaupt al in het gebied genaamd Dream Horses aan te komen. Toen had ze haar ouders nog gewaardeerd, wat even later veranderde in haat. Iets wat ze nu liever verraad noemde. Haar ouders hadden hun leven goed beïndigt en waren altijd al bezig geweest met hetgene waar zij nu mee bezig was. Ze was niet trots op alle vroegere tijden. De tijd dat ze dezelfde geaardheid had als hier was ook niet het beste van het, aangezien ze daar ook niet had laten zien wie ze was. Ze was flut geweest, was niet zo slim geweest als hoe ze er nu voor stond. Maar nu ging dit wel van start, van start met het eerste punt zetten van heel het idee achter haar leven en sowieso al met een nieuw leven beginnen.
"En niet veel later zullen de paarden die zich nu tot slecht bestempelen aan onze hoeven smeken om genade. Niet wetend waarom hun nooit geleefd zouden hebben als wij dat nu doen. Je zult verbaasd zijn over de goede plannen die ik heb en die we dan ook gaan uitvoeren. Niet het random landje veroveren spelen, maar ik heb echt iets uitgewerkt. Vandaar dat de drie maanden die ik ongeveer weg zou blijven zijn veranderd in anderhalf jaar. Ik had de tijd nodig, het was belangrijk." Vastberaden knikte ze even, richtte voor een enkele seconde haar blik op de merrie en stapte verder zolang als dit pad nog te bieden had.

http://www.dreamhorses.biz

Confetti

Confetti volgde Parel en draaide met de bochten mee. Confetti moest veel leren maar met Pearl kwam het heus wel goed, zeker weten. Het lopen werd nogal saai maar ze hield braaf haar mond, dit moest ze er voor over hebben en ze had wel goede conditie en was nog niet moe dusja. Confetti keek rond maar zag alleen maar bomen. ’Waar zijn we nu Pearl?’ Vroeg ze. ’Als je nu terugkijkt op de oude Pearl, wat vind je dan van jezelf?’ Vroeg ze weer met een kleine grijns. Meer omdat ze het gewoon een goede vraag vond. "En niet veel later zullen de paarden die zich nu tot slecht bestempelen aan onze hoeven smeken om genade. Niet wetend waarom hun nooit geleefd zouden hebben als wij dat nu doen. Je zult verbaasd zijn over de goede plannen die ik heb en die we dan ook gaan uitvoeren. Niet het random landje veroveren spelen, maar ik heb echt iets uitgewerkt. Vandaar dat de drie maanden die ik ongeveer weg zou blijven zijn veranderd in anderhalf jaar. Ik had de tijd nodig, het was belangrijk." Confetti had geboeid geluisterd naar haar verhaal. ’Wow, het is echt leuk dat je daar zoveel tijd voor heb besteedt.’ Zei ze met bewondering in haar stem. Confetti zag dat Pearl even naar haar keek en zich weer concentreerde op het pad. Confetti ging langzaam draven en haalde Parel zo in dat ze schouder aan schouder liepen. Zo kon Confetti nog beter met haar praten en het pad in de gaten houden, nu kon ze niet meer als dol veulen achter haar pleeg moeder huppelen. Onderzoekend keek ze in de ogen van Pearl.

Pearl

VIP
"We zijn pas bij het eerste bos, ook al denk ik dat we er bijna uit zijn. We moeten nog een heel stuk lopen, Confetti." zei ze haar, keek haar nogmaals voor een kort moment aan en draaide haar hoofd weer naar voren. Enkele blaadjes werden nog steeds door de wind die speelde naar beneden gezogen en vielen soms ook op haar vacht. Dat was een reden om een trilling over haar lichaam te laten lopen waar je ook vliegen mee kon wegjagen, en dan was haar lichaam al snel weer verlost van de groene blaadjes die aan je natte vacht bleven plakken. Haar neus vulde zich met nieuwe lucht waarin een sterke natuurgeur, dan vooral de sterke lucht van de bladeren, vermengd was. "Hoe ik op vroeger terugkijk? Nou, ik heb er van geleerd. Ook al begrijp ik niet waarom ik nooit respect voor mijn ouders heb gehad, zelfs niet toen ik ook in mijn vroegere 'slechte' tijd zat. Ik snapte nooit waar ze mee bezig waren, maar nu wel. En nu is het te laat. Maar ik heb geen spijt van wat ik vroeger heb gedaan, maar vraag me wel af waaróm ik het heb gedaan. Ik had mijn tijd beter en anders kunnen besteden." Haar vacht was ietsjes droger dan daarvoor, wat voor enkele jeuk zorgde die ze negeerde. Ook haar manen hingen als slappe slierten die eruit zagen als touwen langs haar hals, verfromvraait, en haar staart deinsde ook zachtjes mee.
Nog steeds stapte ze op een normaal tempo, een tempo die ook voor Confetti makkelijk bij te houden moest zijn. Haar ogen schoten voor even opzij toen ze geritsel hoorde, wat uiteindelijk niets bleek te zijn. Nieuwe woorden van Confetti wemelden zich op, iets waar ze dan ook naar luisterde. "Ach.. Het is nodig." zei ze, antwoordend op het feit dat het 'leuk' was dat ze zoveel tijd aan enkele plannen had besteed. Tenminste, plannen wilde ze het niet echt noemen. Ze wist het niet, het was gewoon geen plan. Het was gewoon een reis, een zoektocht naar de macht en de glorie.

http://www.dreamhorses.biz

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum: